Florile

Pasiunea mea pentru flori vine din copilarie de la matusa Maria, care ma lua uneori la strinsul plantelor tamaduitoare, cum le zicea dinsa, istorisindu-mi povestea fiecarei flori in parte si rostul ei in vindecarea trupului si sufletului. Asa am invatat sa deosebesc anghelina de brindsa, ciubotica cucului de piciorul cocosului, ochiul gainii de stinjenelul de munte, singele voinicului de garofita alba, anghinarea de albastrea, argintica de capul calugarului, clopotelul de coacaza, cimbru de munte de crinisorul de stinca, galbinelul de munte de iarba surzilor, lina caprelor de limba cucului sau romanita si multe altele.

Matusa Maria fusese maritata de citeva ori, dar toti barbatii care traisera cu dinsa murisera subit, de boli incurabile, astfel ca de la un timp se invatase sa traiasca singura, dedicindu-se tratarii oamenilor. In lungile noastre calatori pe coclauri, matusa Maria ma invata despre bolile trupului, folosindu-si corpul ca material didactic, aratindu-mi pe viu pozitionarea organelor interne sau externe sau invatindu-ma sa nu ma rusinez niciodata Ca elev silitor ce eram bagam totul la cap si-i ascultam sfaturile cu sfintenie. Cu ea am luat primele lectii si am avut primele experiente sexuale, aceste fiind si cele mai ademenitoare. Uneori noaptea plecam de acasa, inventind nu stiu ce durere de ficat, pentru a gasi un pretext de a merge la dinsa si de a mai trai un episod din viata noastra secreta.

Mai tirziu, cind am cunoscut si alte femei mai tinere decit matusa Maria, am pus capat acestei relatii, dar niciodata n-am scapat de mirosul florilor culese impreuna cu dinsa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu