Elemente de baza in radio

Radioul sta la baza relatiilor sociale, a comunitatii eterogene si imaginare, formate prin raspandirea lui si prin posibilitatea de a putea fi receptat in zone geografice unde televiziunea cu greu poate patrunde. Elementele noi aduse de radio in peisajul mass-media sunt reprezentate de prioritatea difuzarii si instantaneitatea mesajului, exact asa cum gasim de pilda si in Radio Sebes, indiferent despre ce post vorbim.

Pentru produsele radiofonice trebuie facuta o documentare mai minutioasa si mult mai atenta pentru a trezi interesul, pentru a-l angrena pe ascultator in discutie, fiind mult mai dificil sa captam atentia fata de presa scrisa de exemplu, unde putem sa atragem prin imagini, titluri mari sau socante. Radioul insa este cunoscut drept cel care anunta primul, caracterizat de rapiditate si operativitate. Un lucru important de mentionat insa in lunga si complicata istorie a radioului, un lucru pe care toata lumea ar trebui sa il stie - este ca prin posibilitatea radioului de a imprima si pastra vocea, a luat nastere Fonoteca de aur a Radiodifuziunii care a adus o contributie importanta tezaurului culturii romanesti. Avand in vedere ca divertismentul a fost o preocupare a mijloacelor media inca de la inceput, la fel si in radio, acesta ocupa in loc destul de important, avand adesea si o functie ludica. Specificitatea canalului audio se remarca si prin flexibilitatea programelor radiofonice care pot fi intrerupte in orice moment pentru o editie speciala de stiri sau pentru a transmite in direct un eveniment.

Punctul forte al canalului audio, deci si al celui de radio Sebes, consta tocmai in mobilitatea sa, in faptul ca poate sa fie purtat oriunde, dand posibilitatea publicului sa fie in permanenta in miscare si nu imobilizat in fata televizorului. Prin urmare, acest mijloc este omniprezent insotind ascultatorul peste tot. Si ziarele au acest atuu, insa din pacate ele sunt mai solicitante in metrou de exemplu sau in tramvai daca vrem sa asimilam informatiile pe care le trecem in revista.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu